Державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки учнів 1 класу
Мовленнєва діяльність Процес навчання грамоти у першому класі поділяється на 3 періоди: добукварний, букварний, післябукварний.
У добукварний період учні повинні навчитися: слухати і розуміти усні
висловлювання,формувати елементарні аналітико-синтетичні вміння в роботі
над текстом, реченням, словом, звуками мовлення. Це період підготовки
дитини до письма. Букварний період: учень оволодіває початковими
уміннями читати за букварем, писати в зошитах з друкованою основою і в
зошитах з сіткою для першого класу. На кінець навчального року учні
повинні знати: • Напам’ять до 5 віршів з букваря; • Правильно називати книжку (твір): спочатку автора, потім назву;
• Писати під диктовку слова, речення з 3 – 4 слів (з урахуванням
службових слів), у яких написання не розходиться зі звучанням; • Складати, записувати самостійно та з допомогою вчителя речення за ілюстраціями, навчальними ситуаціями створеними вчителем; • Правильно писати велику літеру на початку речення, розділові знаки в кінці; • Будувати графічну модель речень з 1-5 слів; • Ставити до слів питання (Хто? Що? Який? Яка? Які? Що робить? Що роблять?); • Розрізняти звуки: голосні, приголосні,дзвінкі та глухі, тверді та м’які; • Правильно позначати м’якість приголосних; • Списувати тексти (15 – 20 слів) дотримуючись правил каліграфії; • Слова, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти: Слова, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти:
Бабуся, бджола, виразно,влітку, ворота, гумка, ґанок, ґрунт, ґудзик,
джміль, дзиґа,дзьоб, дідусь, загадка,(і загадка), зозуля, ім’я, їжак,
кватирка, Київ, лелека, лінійка, лялька, новий, олень, олівець, папір,
парасолька, подруга, посередині, Україна, українська, фартух, цукерка,
цукор, якір. Математика • Називати числа від 1 до 10 в прямому і зворотному порядку, від будь – якого числа до вказаного; • Розрізняти число і цифру, правильно вживати у мовленні ці терміни; • Називати попереднє і наступне число; • Користуватися знаками <,>,=, порівнює числа; • Знати склад кожного числа в межах десяти з двох менших чисел; • Володіти культурою записів у зошиті в клітинку; • Називає числа в межах 20 в прямому і зворотному порядку; • Записувати ці числа цифрами; • Розуміти позиційне значення цифри у записі двоцифрового числа; • Усвідомлювати десяток як одиницю лічби; • Розуміти поняття одноцифрові та двоцифрові числа; • Порівнювати числа в межах двадцяти; • Розуміти зміст додавання; • Знати компоненти додавання; • Складати за прикладом на додавання 2 приклади на віднімання; • Використовувати переставну властивість додавання під час обчислень;
• Знати способи додавання і віднімання чисел по одиниці, частинами, на
основі знання складу числа, на основі знання зв’язку між додаванням і
відніманням; • Знати на пам’ять таблиці додавання і віднімання в межах 10; • Обчислювати приклади виду: 10+5,15-5,15-10,12-1,12+1; • Вміти додавати і віднімати з переходом через десяток в межах 20; • Обчислювати приклади, що містять дві дії; • Розуміти поняття «числовий вираз»;
• Розуміти і читати вирази різними способами: плюс, додати, мінус,
відняти, збільшити на, зменшити на, знайти суму, знайти різницю; Задачі • Розуміти структуру задачі: умова і запитання • Виділяти умову і запитання; • Розуміти зміст відношень: більше на, менше на; • Розуміти зміст запитання: на скільки більше? На скільки менше? Скільки всього? Скільки залишилося? • Читати задачу, робити паузу між умовою і запитанням; • Усно формувати повну відповідь на запитання, записувати коротку; • Складати задачу за малюнком, за дією розв’язання, за практичними діями з предметами, за коротким записом задачі; Величини • Знати одиниці довжини: сантиметр, дециметр та їх коротке позначення; • Вимірювати довжину відрізка за допомогою лінійки; • Знати монети 1,2,5,10; • Знати одиниці величин: кілограм, літр, тиждень; • Знати назви днів тижня та їх послідовність; • Знати назву частин доби: ранок, день, вечір ніч; • Порівнювати величини; • Записувати результати вимірювання; • Виконувати додавання і віднімання величин; Фігури
• Розрізняти та називати плоскі та об’ємні геометричні фігури: (точка,
лінія, пряма, ламана, крива, відрізок, промінь). Ланка ламаної, замкнені
і не замкнені лінії (криві, ламані); Многокутники: трикутник,
чотирикутник, п’ятикутник, трикутник, круг, куб, куля; • Креслити відрізок даної довжини; • Зображувати геометричні фігури на папері в клітинку.
|