Понеділок, 20.05.2024, 16:12
Вітаю Вас Гість | RSS

«Успішний учитель – успішний учень»

Категорії розділу
Наше опитування
Чому дітям важко вчитися?
Всього відповідей: 25
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична скарбничка

Головна » Файли » На замітку вчителю » Методичні рекомендації

Критерії оцінювання читання 2 клас
27.12.2014, 22:27

ЧИТАННЯ

українська мова навчання

2 – 4 класи

Показники темпу читання вголос

Клас

І семестр

ІІ семестр

2

35-45 сл/хв

50-60 сл/хв

3

65-70 сл/хв

75-80 сл/хв

4

80-85 сл/хв

90-95 сл/хв

 

 

Клас

 

2

45-50 сл/хв

 3

70-75 сл/хв

4

85-90 сл/хв

    Примітка: під час оцінювання вчитель не знижує бал, якщо темп читання несуттєво нижчий  від нормативного, але при цьому учень достатньо повно розуміє зміст прочитаного.

Рівень навчальних досягнень

учнів

 

Бали

 

Критерії оцінювання і норми читання

 

 

І

Початковий

 

 

 

1

Учень (учениця) читає відривними складами, припускаючись численних помилок у закінченнях, наголошуванні слів, на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного характеру. Частково розуміє значення більшості слів, словосполучень у тексті. Усвідомлює зміст окремих речень тексту. Темп читання суттєво нижчий від нормативного.

2

Учень (учениця) читає переважно складами, з тривалими паузами у темпі, значно нижчому від нормативного(більше 10 слів), припускаючись численних помилок у закінченнях, наголошуванні слів, на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного характеру. Розуміє значення окремих фрагментів змісту твору.

3

Учень (учениця) значну кількість слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами слів. Темп читання нижчий від нормативного (на 8-10 слів від нижньої межі визначених нормативів). Припускається багатьох помилок на перестановку, заміну складів, звуків, слів, у наголошуванні слів, інтонуванні речень (6 і більше помилок). Недостатньо усвідомлює фактичний зміст твору, користуючись значною допомогою вчителя.

 

 

ІІ

Середній

4

Учень (учениця) читає словами і складами. Читання монотонне у темпі, нижчому від нормативного (6-8 слів). Часто припускається помилок у вимові, наголошуванні слів, інтонуванні речень, дотриманні пауз між реченнями і частинами тексту. Виявляє розуміння фактичного змісту твору із значною допомогою вчителя.

5

Учень (учениця) читає переважно словами. Припускається помилок на заміну, перестановку складів, у наголошуванні слів, інтонуванні речень, порушує правила вимови (3-5 помилок). У виборі інтонаційних засобів виразності користується значною допомогою вчителя. Темп читання дещо нижчий від нормативного (5-6 слів). Усвідомлює фактичний зміст тексту з допомогою вчителя.

6

Учень (учениця) читає переважно плавно, цілими словами у темпі, що відповідає нормативному, припускаючись окремих мовленнєвих помилок, а також у наголошуванні слів. У виборі інтонаційних засобів виразності користується допомогою вчителя. Усвідомлює фактичний зміст  тексту з незначною   допомогою вчителя.

 

 

 

 

ІІІ

Достатній

 

 

 

7

Учень (учениця) читає плавно, цілими словами у темпі, що відповідає нормативному. Припускається кількох орфоепічних, мовленнєвих помилок (1-3). Виразно може прочитати твір з незначною допомогою класовода. Самостійно усвідомлює фактичний зміст, тему твору, основну думку – з допомогою вчителя.

8

Учень (учениця) читає свідомо, правильно, у відповідному нормативному темпі. Припускається окремих орфоепічних помилок та у наголошуванні слів (1-3). Переважно самостійно правильно добирає інтонаційні засоби виразності, але не завжди точно інтонує у тексті слова, які відображують емоційний стан героя, стан природи і т. ін. В освоєнні основного смислу твору користується незначною допомогою вчителя.

9

Учень (учениця) читає свідомо, правильно, у відповідному нормативному темпі. Припускається поодиноких орфоепічних помилок (1-2). Самостійно добирає інтонаційні засоби виразності, але, не завжди точно голосом передає своє й авторське ставлення до героїв під час читання діалогів. Самостійно усвідомлює фактичний зміст твору; визначає його тему. Розуміє основну думку твору.

 

 

ІV

Високий

 

10

Учень (учениця) читає правильно, свідомо, у відповідному нормативному темпі. Вміє самостійно добирати інтонаційні засоби виразності відповідно до змісту твору. Мають місце поодинокі орфоепічні помилки, випадки неточного застосування логічних наголосів, ритмічних пауз. Самостійно визначає тему й основну думку твору.

11

Учень (учениця) читає правильно, усвідомлено, у темпі вищому від нормативного. Самостійно добирає інтонаційні засоби мовленнєвої виразності, передаючи своє й авторське ставлення до змісту твору. В окремих випадках не точно розуміє підтекст. Самостійно визначає тему і основну думку твору.

12

Учень (учениця) читає правильно, свідомо, виразно, з використанням основних мовленнєвих і позамовних засобів виразності, з допомогою яких він виражає розуміння фактичного змісту і основного смислу твору, своє й авторське ставлення до нього. Темп читання, як правило, в 1,5 рази перевищує нормативні показники читання вголос. Самостійно визначає тему і основну думку твору.

 

У другому класі основну думку діти визначають за допомогою вчителя.

 

Спосіб читання:

1) цілими словами (ц.с.),

2) цілими словами+складами (ц.с./скл.),

3) плавно складами (пл.скл.),

4) відривними складами (в.скл.).

 

Правильність читання:

а) мовленнєві помилки: спотворення, заміна, пропуск, перестановка, повтор звуків, складів, повтор слів у тексті;

б)  орфоепічні помилки: вимова ненаголошених [еи] та  [ие], дзвінких приголос-них у кінці слова та складу, нормативне вимовляння звуків [дз], [дз´], [дж], [ґ], [ф];

в) наголос.

Категорія: Методичні рекомендації | Додав: lesik | Теги: читання, 2 клас, оцінювання
Переглядів: 7416 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Мудрість життя
Вхід на сайт
Пошук
Відео тижня
Хмара тегів
рождаются гении безпека на канікулах ЗОЛОТЫЕ ПРАВИЛА ХОРОШЕГО РУКОВОДИТЕ інструктажі з ТБ гороскоп на 2013 год правила учнів навчання читати Правила поведінки на зимових каніку ребус-метод Новорічні свята та обряди в Україні Визитная карточка педагога портфолио Свято осені класна година гігієна Мийдодир фізкультхвилинка Фізхвилинка ММД Набережна Дніпропетровська День Гідності і Свободи Днепропетровск Песня о Днепропетровске Герб Дніпропетровська Война в Днепропетровске Форсирование Днепра Самоаналіз уроку вчителем ключові компетентності аттестація педагогіка Батьківський комітет Міжнародний день числа «Пі» проблемні методи навчання виконання домашніх завдань перевернутый класс вчитель Напрями виховної роботи STEM-проект стих ученику структура уроку Обучение детей финансовой грамотнос (До підручника Г.В. Ломаковської) 2 класу «Сходинки до інформатики» интонация Календарно-тематичне планування уро Преподавание тиждень першокласника ТРКМ Підготовка комп'ютера до роботи прийоми критичного мислення Складові комп'ютера ДПА - 2017 розробки уроків частини мови STEM відмінки конструювання Іменник 1 клас письмо 3 клас Росток Вчитель початкових класів Нормативно-правова база словникові слова 1-4 клас Класний керівник математика подготовка к школе інтеллект України людина і світ 2 клас читання оцінювання інтелект України курси майбутніх першокласників таблиця службових частин мови Таблиця українська мова наліпки на щоденник первоклассник Бейджик для Інтелект України закінчення іменників Місто мого дитинства еврика Логіка готовность ребенка к школе ЗНО позакласне читання Євразія Африка географія соборність України Україна початкова школа STEARM вікторина вербальное оценивание одиниці мови 3-4 класи STEM-навчання таблица умножения