Понеділок, 20.05.2024, 20:08
Вітаю Вас Гість | RSS

«Успішний учитель – успішний учень»

Категорії розділу
Наше опитування
Чому дітям важко вчитися?
Всього відповідей: 25
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методична скарбничка

Головна » Файли » "Інтелект України" » Розробки

«Рід іменників. Відмінювання іменників»
[ · Скріншот ] 28.10.2016, 18:02

Урок на тему: «Рід іменників. Відмінювання іменників»

Мета:  Мовленнєва   (комунікативна) компетентність

·          Удосконалювати вміння орієнтуватися в умовах спілкування в парах і вміти підтримувати його. Через роботу над побудовою усного висловлювання на певну тему в доцільному стилі й жанрі, вибираючи й поєднуючи різні типи мовлення, активізувати мовленнєву діяльність учнів. Викликати пізнавальний інтерес до вивчення української мови; сприяти розвиткові аналітичного мислення.                

Мовна (лінгвістична) компетентність

·         На основі вивченого матеріалу поглибити знання учнів про іменник його рід та відмінювання. Домогтися засвоєння учнями правил утворення, розпізнавання іменників; визначення відмінків, творення орудного відмінку.

Лексична компетентність

·         Через роботу над відновленням, доповненням текстового матеріалу розвивати уміння та навички використовувати мовний словниковий запас для побудови письмового висловлювання.

Орфографічна компетентність

·         Шляхом опрацювання мовного матеріалу розвивати правописні вміння написання іменників  відповідно до орфографічних норм і правил.

Орфоепічна компетентність

·         Поглибити знання правил написання та вимови слів, інтонування речень з іменником, застосовувати на практиці вміння озвучувати написане відповідно до орфоепічних вимог протягом роботи над темою.

Риторична компетентність

·         Поглиблювати навички і вміння презентувати комунікативно доцільне, змістовне, виразне висловлювання.

Інтелектуальна компетентність

·         Формувати інтелектуальну компетентність через роботу учнів з різноманітною інформацією,  через формування  умінь застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях.

·         Удосконалювати  прийоми самостійного здобуття нових знань, активізувати прийоми роботи в умовах пошуку, дослідження(дослідити особливості утворення дієприслівникового звороту, його розпізнавання, постановки розділових знаків при звороті). Розвивати активність пізнавальних процесів у школярів.

Креативна  (творча, новаторська) компетентність

·         Сформувати  інтерес до розв’язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання й уміння діяти не за зразком, а оригінально, передбачаючи новизну під час розв’язання навчальних завдань

Функціональна компетентність

·          Сприяти виробленню вміння спілкуватися. За допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу формувати любов до мистецтва слова.

 

Обладнання: плакати, аудіо- та відеозаписи, дошка.

                                                                                      Хід уроку

  1. Організаційний момент.

 «Створення сприятливої атмосфери» (на дошці записано число, тему уроку).

   - Доброго дня. Сьогодні у нас  на уроці присутні гості. Привітайтеся, будь ласка! Скажіть будь ласка, хто перший повинен сісти - дівчатка чи хлопчики. Правильно. Спочатку – краса, а потім –сила.

Сьогоднішній урок пройде під дивізом : «Душу і серце в роботу вклади, кожну хвилину в труді бережи». Вдивляючись у ваші допитливі очі, маю певність: на уроці ми встигнемо зробити багато!

  1. Актуалізація мотивація опорних знань. Повідомлення теми, мети уроку.
  2.  Сьогодні ми будемо працювати з нашими помічниками: з царицями Морфологією, Фонетикою та Орфографією. Право першості ми надамо Морфології.

  - Тож тема нашого уроку – «Рід іменника. Відмінювання іменника». Відкрийте зошити, запишіть число.

  - Робота з правилом. «Мікрофон». Вправа 1.

  • Що таке морфологія?
  • Що таке іменник?
  • За чим змінюється іменник?
  • Які слова вставляємо в правило? (він мій, вона моя, воно моє, називний )
  1.  Постановка проблемного питання.

Сьогодні Знайко задав нам таке запитання «Чи можна грамотно спілкувалися, не знаючи правил морфології та орфографії?»

  1. Повторення матеріалу (ближнє, середнє, подальше).
    1. Вправа 2.
    2. Тож виконаймо перше завдання від Знайка.
    3. Робота в парах. «Диктор» Вправа 3.
    4. Разом з Мудрою Совою давайте згадаємо, як відмінюються іменники. (діти читають правило з диктором, переказують парами)
    5. Фізкультхвилинка «Мова єднання»
  2. Вирішення проблем через аналіз, синтез і висновки.
    1. Вправа 5
      1. Робота з правилом.

А зараз ми переходимо до завдань від цариць Фонетики та Орфографії. Давайте разом з диктором прочитаємо правило та допоможемо нашому Незнайкові.

  1. Робота біля дошки з транскрипцією.

Два учні біля шоки допоможуть Незнайкові написати слова за транскрипцією (по 2 слова).

  1. «Виправ помилки»

А ми з вами попрацюємо над  помилками, які допустив наш хлопчисько.

 

  1. Робота зі словниковими словами. Вправа 6.

Діти, уважно перегляньте презентацію зі словниковими словами. Запам’ятовуйте слова та їх порядковий номер. Назвіть 1 слово…2…5…6. (учні відповідають)

  1. Вправа 7.
    1. Робота в парах з правилом.

Прочитайте правило та розкажіть його один одному.

  1. Допоможіть Незнайку правильно записати слова в орудному відмінку та визначити закінчення.
  2. Конкурс «Найрозумніший» (таймер)

Розумники й розумниці, вам необхідно за 4 хвилини виграти конкурс «Найрозумніший».

  1. Підсумок уроку. Постановка проблемного питання на наступний урок.
    1. Молодці! Ви справилися з усіма завданнями. Тож тепер можемо відповісти на запитання Знайка. Чи можемо ми правильно говорити, не знаючи правил морфології та орфографії? (Ні. Тому що під час спілкування треба правильно вимовляти слова, щоб мова була зрозумілою для інших).
    2. Оцінювання учнів (самооцінка).
    3. Домашнє завдання. Зошит 1 урок 3.

 

Категорія: Розробки | Додав: lesik | Теги: українська мова, інтелект України, Іменник
Переглядів: 1388 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Мудрість життя
Вхід на сайт
Пошук
Відео тижня
Хмара тегів
рождаются гении безпека на канікулах ЗОЛОТЫЕ ПРАВИЛА ХОРОШЕГО РУКОВОДИТЕ інструктажі з ТБ гороскоп на 2013 год правила учнів навчання читати Правила поведінки на зимових каніку ребус-метод Новорічні свята та обряди в Україні Визитная карточка педагога портфолио Свято осені класна година гігієна Мийдодир фізкультхвилинка Фізхвилинка ММД Набережна Дніпропетровська День Гідності і Свободи Днепропетровск Песня о Днепропетровске Герб Дніпропетровська Война в Днепропетровске Форсирование Днепра Самоаналіз уроку вчителем ключові компетентності аттестація педагогіка Батьківський комітет Міжнародний день числа «Пі» проблемні методи навчання виконання домашніх завдань перевернутый класс вчитель Напрями виховної роботи STEM-проект стих ученику структура уроку Обучение детей финансовой грамотнос (До підручника Г.В. Ломаковської) 2 класу «Сходинки до інформатики» интонация Календарно-тематичне планування уро Преподавание тиждень першокласника ТРКМ Підготовка комп'ютера до роботи прийоми критичного мислення Складові комп'ютера ДПА - 2017 розробки уроків частини мови STEM відмінки конструювання Іменник 1 клас письмо 3 клас Росток Вчитель початкових класів Нормативно-правова база словникові слова 1-4 клас Класний керівник математика подготовка к школе інтеллект України людина і світ 2 клас читання оцінювання інтелект України курси майбутніх першокласників таблиця службових частин мови Таблиця українська мова наліпки на щоденник первоклассник Бейджик для Інтелект України закінчення іменників Місто мого дитинства еврика Логіка готовность ребенка к школе ЗНО позакласне читання Євразія Африка географія соборність України Україна початкова школа STEARM вікторина вербальное оценивание одиниці мови 3-4 класи STEM-навчання таблица умножения