Урок на тему: «Рід іменників. Відмінювання іменників»
Мета: Мовленнєва (комунікативна) компетентність
· Удосконалювати вміння орієнтуватися в умовах спілкування в парах і вміти підтримувати його. Через роботу над побудовою усного висловлювання на певну тему в доцільному стилі й жанрі, вибираючи й поєднуючи різні типи мовлення, активізувати мовленнєву діяльність учнів. Викликати пізнавальний інтерес до вивчення української мови; сприяти розвиткові аналітичного мислення.
Мовна (лінгвістична) компетентність
· На основі вивченого матеріалу поглибити знання учнів про іменник його рід та відмінювання. Домогтися засвоєння учнями правил утворення, розпізнавання іменників; визначення відмінків, творення орудного відмінку.
Лексична компетентність
· Через роботу над відновленням, доповненням текстового матеріалу розвивати уміння та навички використовувати мовний словниковий запас для побудови письмового висловлювання.
Орфографічна компетентність
· Шляхом опрацювання мовного матеріалу розвивати правописні вміння написання іменників відповідно до орфографічних норм і правил.
Орфоепічна компетентність
· Поглибити знання правил написання та вимови слів, інтонування речень з іменником, застосовувати на практиці вміння озвучувати написане відповідно до орфоепічних вимог протягом роботи над темою.
Риторична компетентність
· Поглиблювати навички і вміння презентувати комунікативно доцільне, змістовне, виразне висловлювання.
Інтелектуальна компетентність
· Формувати інтелектуальну компетентність через роботу учнів з різноманітною інформацією, через формування умінь застосовувати здобуті знання в нестандартних ситуаціях.
· Удосконалювати прийоми самостійного здобуття нових знань, активізувати прийоми роботи в умовах пошуку, дослідження(дослідити особливості утворення дієприслівникового звороту, його розпізнавання, постановки розділових знаків при звороті). Розвивати активність пізнавальних процесів у школярів.
Креативна (творча, новаторська) компетентність
· Сформувати інтерес до розв’язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання й уміння діяти не за зразком, а оригінально, передбачаючи новизну під час розв’язання навчальних завдань
Функціональна компетентність
· Сприяти виробленню вміння спілкуватися. За допомогою мовленнєво – комунікативного дидактичного матеріалу формувати любов до мистецтва слова.
Обладнання: плакати, аудіо- та відеозаписи, дошка.
Хід уроку
- Організаційний момент.
«Створення сприятливої атмосфери» (на дошці записано число, тему уроку).
- Доброго дня. Сьогодні у нас на уроці присутні гості. Привітайтеся, будь ласка! Скажіть будь ласка, хто перший повинен сісти - дівчатка чи хлопчики. Правильно. Спочатку – краса, а потім –сила.
Сьогоднішній урок пройде під дивізом : «Душу і серце в роботу вклади, кожну хвилину в труді бережи». Вдивляючись у ваші допитливі очі, маю певність: на уроці ми встигнемо зробити багато!
- Актуалізація мотивація опорних знань. Повідомлення теми, мети уроку.
- Сьогодні ми будемо працювати з нашими помічниками: з царицями Морфологією, Фонетикою та Орфографією. Право першості ми надамо Морфології.
- Тож тема нашого уроку – «Рід іменника. Відмінювання іменника». Відкрийте зошити, запишіть число.
- Робота з правилом. «Мікрофон». Вправа 1.
- Що таке морфологія?
- Що таке іменник?
- За чим змінюється іменник?
- Які слова вставляємо в правило? (він мій, вона моя, воно моє, називний )
- Постановка проблемного питання.
Сьогодні Знайко задав нам таке запитання «Чи можна грамотно спілкувалися, не знаючи правил морфології та орфографії?»
- Повторення матеріалу (ближнє, середнє, подальше).
- Вправа 2.
- Тож виконаймо перше завдання від Знайка.
- Робота в парах. «Диктор» Вправа 3.
- Разом з Мудрою Совою давайте згадаємо, як відмінюються іменники. (діти читають правило з диктором, переказують парами)
- Фізкультхвилинка «Мова єднання»
- Вирішення проблем через аналіз, синтез і висновки.
- Вправа 5
- Робота з правилом.
А зараз ми переходимо до завдань від цариць Фонетики та Орфографії. Давайте разом з диктором прочитаємо правило та допоможемо нашому Незнайкові.
- Робота біля дошки з транскрипцією.
Два учні біля шоки допоможуть Незнайкові написати слова за транскрипцією (по 2 слова).
- «Виправ помилки»
А ми з вами попрацюємо над помилками, які допустив наш хлопчисько.
- Робота зі словниковими словами. Вправа 6.
Діти, уважно перегляньте презентацію зі словниковими словами. Запам’ятовуйте слова та їх порядковий номер. Назвіть 1 слово…2…5…6. (учні відповідають)
- Вправа 7.
- Робота в парах з правилом.
Прочитайте правило та розкажіть його один одному.
- Допоможіть Незнайку правильно записати слова в орудному відмінку та визначити закінчення.
- Конкурс «Найрозумніший» (таймер)
Розумники й розумниці, вам необхідно за 4 хвилини виграти конкурс «Найрозумніший».
- Підсумок уроку. Постановка проблемного питання на наступний урок.
- Молодці! Ви справилися з усіма завданнями. Тож тепер можемо відповісти на запитання Знайка. Чи можемо ми правильно говорити, не знаючи правил морфології та орфографії? (Ні. Тому що під час спілкування треба правильно вимовляти слова, щоб мова була зрозумілою для інших).
- Оцінювання учнів (самооцінка).
- Домашнє завдання. Зошит 1 урок 3.
|